niedziela, 5 maja 2019

Za późno - o czasie i nowym wierszu

Nie ma czasu nawet na podsumowanie, zamykając kolejne rozdziały w życiu. Po prostu przeskakuje się w biegu, czasem prześlizguje tak niezauważalnie, że tego sami nie dostrzegamy.

Przychodzi nowy etap, rozdział i następny, i kolejny. Nawarstwiają się, a my zapominamy rozkojarzeni, zdezorientowani i przesyceni nadmiarem doznań i emocji.

Czas jest względny. Dla niektórych 3 miesiące jest długi jak rok, a niekiedy i 6, czy 8 miesięcy nie robi różnicy. Jakby minął jeden dzień.

W styczniu wypuściłem nowy wiersz "Jestem jedną z tych", który pomimo przychylnej krytyki, nie został odczytany w setkach razy, jak pozostałe do tej pory.
Tendencja spadkowa zaczęła się już pod koniec 2018 roku.
Do tego doszło, zawieszenie działania strony talent.pl, na której publikowałem moje wiersze, moja współpraca z nowym wydawcą zakończyła się dosyć szybko, bo w pewien sposób zostałem oszukany, ponosząc wstępne koszty, a nie otrzymując danego mi słowa.
Kolejny wydawca zgodził się na publikację pod warunkiem, że pokryje niemalże całość, wynosząca około 1.000€ za jeden tomik.

Po 3 miesiącach absencji, powstał nowy wiersz.
Początkowo miał wylądować w koszu.
Jednakże przeczytał go mój dobry znajomy, polonista, poeta i krytyk, stwierdzając żebym nie pozbywał się go, tylko poprawił.
Tak więc uczyniłem jeszcze tego samego wieczora.
Nazajutrz wysłałem go powtórnie i po drobnych poprawkach został zaakceptowany.
Wiesz wklejam poniżej.
A z tym moim znajomym planuję dalszą współpracę i będę w dalszym ciągu szukał wydawcy.

Gdy pląsa wiatr,
To łzawię 
I drgają moje rzęsy
Nawet zza przyciemnianych okularów.

I nikt nie widzi, że patrzę
I nikt nie dostrzega, że mam świadomość 
Nie umknie mi to, co pod maską skrywane
Usłyszę też, najcichszy kłamstwa szept. 

I rodzi się prawdy strach, 
Gdy demaskuje, wciskany na siłę, fałsz
Odwracasz głowę, za późno na lęk 
Za późno na skruchę, za późno na żal. 

" Za późno" 

Wszystkie prawa zastrzeżone. 
Copyright by Rafał Wolański 2019.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Za późno - o czasie i nowym wierszu

Nie ma czasu nawet na podsumowanie, zamykając kolejne rozdziały w życiu. Po prostu przeskakuje się w biegu, czasem prześlizguje tak niezauw...